موضوع این قرارداد مشاوره، انجام خدمات پشتیبانی شبکه ، نگهداری و تعمیر تجهیزات سختافزاری و نگهداری نرمافزار سیستمعامل شبکه (Windows) ودقت در صحت عملکرد شبکه و کنترل آن، نگهداری نرمافزارهای کاربردی شامل نظارت بر عملکرد صحیح نرمافزارهای کاربردی مورد درخواست کاربران و امکان استفاده این نرمافزارها برای کاربران مختلف و نگهداری سیستم ایستگاههای کاری، چاپگرهای شبکه و تجهیزات Pasive & Active می باشد.
بسمهتعالی
قرارداد نگهداری و پشتیبانی شبکه
این قرارداد بین ……………………… به نمایندگی ……………………… که ازاینپس کارفرما نامیده میشود به آدرس …………………………………………………………………… ازیکطرف و ……………………… که در این قرارداد پیمانکار نامیده میشود به آدرس …………………………………………………………………………… از طرف دیگر تحت شرایط زیر منعقد میگردد.
ماده ۱- موضوع قرارداد
الف) مشاوره، انجام خدمات پشتیبانی، نگهداری و تعمیر تجهیزات سختافزاری بهنحویکه همواره کلیه دستگاهها قابلیت بهرهبرداری کامل را داشته باشد.
ب) نگهداری نرمافزار سیستمعامل شبکه (Windows): دقت در صحت عملکرد شبکه و کنترل آن
ج) نگهداری نرمافزارهای کاربردی: نظارت بر عملکرد صحیح نرمافزارهای کاربردی مورد درخواست کاربران و امکان استفاده این نرمافزارها برای کاربران مختلف. درصورتیکه نرمافزارهای فوق توسط پیمانکار نصب شده باشد.
د) نگهداری سیستم ایستگاههای کاری، چاپگرهای شبکه و تجهیزات Pasive & Active
ماده ۲- مدت قرارداد
مدت قرارداد یک سال و از تاریخ …………………. میباشد.
ماده ۳- مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن
هزینه نگهداری و تعمیر دستگاهها و پشتیبانی نرمافزاری موضوع ماده ۱ طبق تعرفه پیوست ۱ و توافق طرفین ……………….. ریال میباشد که مبلغ خالص با کسر …….% از مبلغ قرارداد بهصورت تخفیف معادل با ………………….. میباشد که هرماه توسط کارفرما به پیمانکار پرداخت میگردد. این هزینه فقط جهت ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری نرمافزار مطرحشده در بندهای ب و ج از ماده ۱ توسط پیمانکار میباشد و هزینه خرید و تأمین قطعات و نصب نرمافزار شبکه و سایر نرمافزارهای کاربردی، توسط کارفرما بهصورت جداگانه پرداخت میگردد.
تبصره: در صورت اضافه شدن هر یک از اقلام قرارداد هزینه آن طبق تعرفه پیوست شماره ۲ محاسبه خواهد شد.
ماده ۴- تعهدات پیمانکار
بند ۱-۴- پیمانکار متعهد میشود کلیه دستگاهها را در ابتدای کار تست کرده و مشخصات آنها را با نظارت نماینده کارفرما در فرمهای پیوست ثبت نماید و تحویل کاربر دهد.
بند ۲-۴- پیمانکار متعهد است حداقل ۳ بار در سال از دستگاهها و حداقل یکمرتبه در ماه از شبکه موردنظر و نرمافزارهای موجود روی دیسک سخت بازدید به عملآورده و پس از بررسیهای لازم، گزارش کتبی ارائه دهد و در صورت نیاز نرمافزارها را مجدداً نصب نماید.
بند ۳-۴- پیمانکار متعهد است پس از اطلاع تلفنی از خرابی سختافزاری یا ایراد نرمافزاری در اولین فرصت حداکثر ظرف ۲۴ ساعت در محل حاضر و مبادرت به رفع ایراد نماید.
تبصره – قابلذکر است که انجام خدمات، تعمیر و سرویس کلیه دستگاهها در آدرس موجود کارفرما در این قرارداد قابلاجرا خواهد بود.
بند ۴-۴- پیمانکار متعهد میشود به ازای هرروز تأخیر از زمان مندرج در بند ۳-۴ معادل ۲۰% کل صورتحساب همان ماه را بهعنوان جریمه عودت دهد.
تبصره – درصورتیکه رفع ایراد دستگاه مبتنی بر تهیه قطعه یا قطعات باشد، زمان تهیه قطعات موردنظر، یا زمان تصمیمگیری کارفرما در مورد تهیه قطعات، به زمان مذکور در بند ۳-۴ اضافه خواهد شد.
بند ۵-۴- پیمانکار متعهد میشود درصورتیکه هر یک از نرمافزارهای موجود به دلیل ویروسهای کامپیوتری دچار اشکال شد، آلودگی سیستم را برطرف و نرمافزارهای صدمهدیده را مجدداً نصب نماید. بدیهی است نصب مجدد نرمافزارها شامل هزینه میباشد، درصورتیکه استفاده غیرمتعارف از سیستمها بهعملآمده باشد.
بند ۶-۴- پیمانکار متعهد میشود آخرین نسخه ویروسیابهای موجود خویش را روی شبکه نصب نموده و نحوه استفاده آنها را به کاربران شبکه آموزش دهد.
بند ۷-۴- پیمانکار موظف به تهیه پشتیبان از کلیه اطلاعات سرور هر ۲ هفته یکبار و بنا به نیاز کارفرما میباشد که این پشتیبان در اختیار کارفرما قرار داده خواهد شد.
ماده ۵- تعهدات کارفرما
بند ۱-۵- کارفرما متعهد به پرداخت هزینه نگهداری و تعمیر دستگاهها و هزینه پشتیبانی نرمافزاری مطابق ماده ۳ خواهد بود. چنانچه کارفرما در پرداخت مبلغ هر یک از صورتحسابهای پیمانکار بیش از یک ماه تأخیر کند پیمانکار حق دارد تا زمان وصول وجه از ارائه خدمات و تعمیر و نگهداری خودداری کند.
بند ۲-۵- درصورتیکه کاربر (کارفرما) پلمپ هر یک از دستگاهها را باز نماید کارفرما موظف است هزینه اولین تعمیر دستگاه یا دستگاههای مذکور را طی صورتحساب جداگانهای به پیمانکار پرداخت نماید.
بند ۳-۵- کارفرما …………………………. را بهعنوان مسئول سیستمها به پیمانکار معرفی مینماید. نماینده مذکور مسئول حسن اجرای دستورالعملهای نحوه استفاده صحیح از نرمافزارها و دستگاهها، تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم و رابط بین کارفرما و پیمانکار خواهند بود.
بند ۴-۵- تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم و ویروسیابی شبکه به عهده سرپرست شبکه است. بدیهی است آموزشهای لازم در این رابطه توسط پیمانکار داده خواهد شد.
ماده ۶- سایر موارد در قرارداد نگهداری و پشتیبانی شبکه
هرگونه تغییر در مفاد قرارداد بهصورت متمم تنظیم و پس از امضاء طرفین معتبر و جزء لاینفک قرارداد حاضر خواهد بود.
ماده ۷ – مواردی که در تعهدات پیمانکار نخواهد بود
تعهدات پیمانکار شامل موارد ذیل نخواهد بود و هزینه تعمیرات و نصب مجدد نرمافزار طی صورتحساب جداگانهای به پیمانکار پرداخت میگردد:
بند ۱-۷- عدم استفاده صحیح از دستگاهها (افتادن، یا انداختن دستگاهها، ضرب خوردگی، پاشیده شدن آب، چای و … انداختن یا افتادن قطعات فلزی درون دستگاهها و خسارتی از این قبیل).
بند ۲-۷- خرابی ناشی از:
الف – جابجایی و نقلوانتقال دستگاه بدون تأیید پیمانکار، دستکاری افراد غیرمجاز
ب- اختلالات در برق شهر و UPS ها قبل از تأیید پیمانکار
ج- زلزله، سیل، آتشسوزی و حوادث مشابه
بند ۳-۷- تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم به عهده کارفرما است و پیمانکار هیچگونه مسئولیتی نسبت به از بین رفتن اطلاعات مهم در زمان خرابیها در دیسک ندارد.
بند ۴-۷- ایراد ناشی از کابلکشی شبکه قبل از تأیید پیمانکار.
بند ۵-۷- خرابی نرمافزار به دلیل استفاده از دیسکهای متفرقه آلوده به ویروسهای کامپیوتری توسط سرپرست شبکه.
بند ۶-۷- خرابی نرمافزار به دلیل اشکال سختافزاری مانند خرابی Hard Disk
بند ۷-۷- اختلال و ایراد در نرمافزارها که توسط سرپرست شبکه انجام شده باشد، علیرغم دستورالعملهایی که از طرف پیمانکار صادر شده باشد.
بند ۸-۷- اختلال و ایراد در نرمافزارهای موجود روی دیسک سخت ایستگاهها.
ماده ۸ – حل اختلاف
در صورت اختلاف احتمالی بین کارفرما و پیمانکار در هر یک از موارد این قرارداد ابتدا موضوع با مصالحه حلوفصل میگردد و در صورت عدم حصول نتیجه از طریق مراجع قضایی اقدام میشود.
ماده ۹
این قرارداد در دو نسخه مشتمل بر ۹ ماده و ۱۸ بند و ۲ تبصره تنظیم گردیده و هر یک بهتنهایی دارای اعتبار است و به امضاء طرفین قرارداد رسیده است.
امضاء پیمانکار……………………………………………………………..امضاء کارفرما
پیوست شماره ۱
«تعرفه هزینه ماهانه تعمیر و نگهداری»
ردیف | دستگاه | مبلغ | توضیحات |
۱ | Client Server | ریال | |
۲ | چاپگر لیزری | ریال | |
۳ | چاپگر سوزنی LQ | ریال | |
۴ | چاپگر سوزنی DFX | ریال | |
۵ | چاپگر جوهرافشان | ریال | |
۶ | UPS با باتری تر | ریال | |
۷ | UPS با باتری خشک | ریال | |
۸ | UPS با باتری ژله ای | ریال |