
- چرا شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه قیمت های بسیار گوناگونی را ارائه میدهند؟
- چطور میتوانیم بهترین قیمت خدمات پشتیبانی شبکه را تشخیص دهیم؟
- چه معیارهایی واقعاً در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تاثیر گذار هستند؟
در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه به دلیل پیچیدگی و تعداد زیاد خدمات و جزئیات فراوان، نرخ ها و تعرفه های متفاوتی برای پشتیبانی شبکه دیده میشود. هر شرکتی که در این حوزه فعالیت میکند خدمات خاصی را به عنوان معیار اصلی برای تعیین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری انتخاب میکند. برای همین است که شاهد قیمت های متفاوت و بعضاً با اختلاف بالا هستیم.
صاحبان کسب و کار معمولاً به دنبال کمترین هزینه برای نگهداری و پشتیبانی شبکه خود هستند و در عین حال نمیخواهند زمان کار مفید پرسنلشان به دلیل مشکلات شبکه تحت شعاع قرار گیرد. اما این که چطور میتوانیم بهترین و مناسبترین قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را انتخاب کنیم نیاز به توجه به نکاتی است که در اینجا سعی داریم به آنها بپردازیم.
تعرفه قیمت خدمات پشتیبانی شبکه
قبل از اینکه به دنبال ارزانترین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه بگردید، به میزان نیازمندی های شبکه شرکت یا سازمان خود فکر کنید. هزینه ای که تجهیزات شبکه برای شما داشتهاند، میزان خسارت در زمان خرابی سیستمها و اینکه زیرساخت شبکه برای شما چقدر اهمیت دارد را در نظر بگیرید.
برای درک بهتر هزینه خدمات پشتیبانی شبکه باید قبل از هر اقدامی برخی فاکتورها را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اینکه چه تعداد تجهیزات شبکه داریم؟ چه سرویسهایی در شبکه نصب شده است؟ انتظاراتمان از شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟ به چه تعداد دفعات حضور متخصص پشتیبانی در محل کار خود نیاز داریم ؟

برای تعیین قیمت پشتیبانی شبکه یک شرکت، ابتدا متخصصان شبکه بانیتک به صورت رایگان از مجموعه بازدید میکنند. تجهیزات و نیازمندی های شبکه را بررسی کرده و پس از گفتوگو با کارفرما در مورد نیازها و انتظاراتشان از پشتیبان شبکه، دید کارفرما را نسبت به نیازهای شبکه باز کرده و در اولویت بندی نیازها به آنها کمک میکنند و سپس پیشفاکتور پشتیبانی شبکه از طرف شرکت ارسال میشود.
قیمت خدمات پشتیبانی شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل است که خیلی از شرکتها لیست تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه خود را ارائه نمیدهند، زیرا هزینه اینگونه خدمات برای هر کسبوکاری متفاوت و با توجه به شرایط، نیازها و درخواستهای آنهاست. اساساً هزینه پشتیبانی شبکه شما به قرارداد شما و مفادی که در آن آمده است بستگی دارد.
یکی از مهمترین عوامل مؤثر در هزینه خدمات پشتیبانی شبکه، تعداد مراجعه و ساعات حضور کارشناس شبکه است. تعداد مراجعه کارشناس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد از این عوامل میتوان به تعداد کامپیوترها پرینترها و تجهیزات شبکه (سرور، روتر و …) اشاره کرد. گستردگی سازمان و یا تعداد دفاتر و شعب یک شرکت نیز مسئله قابل توجهی است، به طور مثال هزینه پشتیبانی یک شرکت با تعداد معین تجهیزات میتواند کمتر از یک مجموعه با دفاتر مجزا ولی با همان تعداد تجهیزات باشد.
تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه شرکت بانیتک
تعیین تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت بستههای آماده و یا از پیش تعیین شده امری ناممکن و غیر حرفهای است. چرا که هر شبکهای ویژگیها و نیازهای خود را دارد که مستلزم بازدید دقیق پیش از ارائه قیمت میباشد. توجه داشته باشید که ارائه تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه برای یک مجموعه توسط یک متخصص پس از بازدید از مجموعه، بررسی و گفتوگو با کارفرما صورت میگیرد و به عوامل بسیاری بستگی دارد.
نگهداری تجهیزات شبکه و پشتیبانی سخت افزار، شما را از تمامی صورت حسابهای غیرقابل پیشبینی و هزینههای خرابی در امان نگه میدارد که موجب میگردد بهرهوری شما در کسب و کار افزایش یابد.
انتخاب مناسبترین تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه
شرکتها یا سازمانهایی که کار خود را به تازگی شروع کردهاند اما بودجه کافی برای تامین هزینه نگهداری کامپیوتر ندارند، از این خدمات شبکه برای مدتی صرف نظر میکنند که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی در شبکه میگردد. در نهایت هزینه سنگینی را به شرکت تحمیل میکند و یا ممکن است موقعیتهای خوب کاری را به دلیل عدم پشتیبانی سیستم و شبکه از دست بدهند.
خدمات پشتیبانی شبکه نه تنها بر کل شبکه، بلکه در تنظیم و مدیریت اجزایی که آن را تشکیل میدهند نیز تمرکز دارد. برای تمامی کسب و کارها وجود کامپیوترها امری حیاتی است بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستمها ضروری است. شما میتوانید با انتخاب مناسبترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکههای کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینههای حل مشکلات سیستمهای کامپیوتری صرفه جویی کنید.
انواع روش های قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه:
تعرفه پشتیبانی شبکه تنها از طریق مانیتورینگ از راه دور:
در این مدل قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه تنها از طریق نظارت بر شبکه و هشدار انجام میشود. به عنوان مثال برای یک شرکت کوچک میتواند شامل آپدیت نرم افزار ها، آنتی ویروس ها و آنتی اسپم ها، پشتیبان گیری از راه دور و یا Disk Optimisation باشد که به صورت پرداخت ماهانه تسویه میشود. سرویس ها و خدمات درخواستی اضافه به صورت جداگانه پرداخت میشود.
تعرفه پشتیبانی شبکه به ازای تعداد یوزرها:
برخی از شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه، یک تعرفه خدمات ثابت را به ازای تعداد کاربران مجموعه برای هر ماه تعیین میکنند. این نوع قیمت گذاری پشتیبانی شبکه به دلیل سادگی برای شرکت های کوچک با بودجه محدود بسیار مناسب است. در این روش برنامه ریزی و تخمین هزینه های آی تی هنگام افزایش نیروی کار برای کارفرما بسیار آسانتر میشود.
تعرفه پشتیبانی شبکه به ازای تعداد تجهیزات شبکه:
مدل دیگر قیمت گذاری که ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی شبکه از آن استفاده میکنند، تعرفه پشتیبانی به ازای تعداد دستگاه ها است، مانند کامپیوتر، لپ تاپ، سرور و… . معمولاً به ازای هر نوع دستگاه یک قیمت ثابت تعیین میشود. هزینه پشتیبانی سرور در این مرحله حائز اهمیت است.
تعرفه پشتیبانی شبکه بر اساس بسته های خدمات:
در این روش شرکت پشتیبان شبکه چند نوع بسته را با مجموعه ای از خدمات متناسب با هم ارائه میدهد. معمولاً این بسته ها متناسب با بزرگی شرکت ها و تعداد تجهیزات دسته بندی میشود. بسته های برنزی، نقرهای و طلایی یک روش معمول برای نمایش و نام گذاری این بسته ها میباشد.
این یکی از شایع ترین مدل های قیمت گذاری است اما مشکلات خود را نیز دارد و هر کدام از این بسته ها محدودیت هایی دارند.